
Muhasip aza nedir?
Özel şahısların, kurum ve kuruluşların, enstitülerin ve devlet dairelerinin, muhasebe ile ilgili defterlerinin ve dosyalarının tertip ve tanzimlerinin esasa bağlanmasını planlayan, idare eden, muhasebe ile ilgili problemleri hakkında tavsiyelerde bulunan kişiye muhasip üye denir.
Kurumların yönetmeliklerinde muhasip üye, birliğin gelir-gider işlemlerini yürütür. Muhasebe evraklarının tanzimi ve takibi Muhasip Üye’nin sorumluluğundadır. Muhasip Aza Genel Kurul’da onaylanmak üzere Tahmini Bütçe’yi hazırlar ve idare kuruluna sunar.
Örneğin; apartman yönetiminde muhasip aza, yönetim kurulu, her türlü gelir-gider takibinin, bunların belgelenmesinin, muhasebesinin tutulmasının, banka hesabının, nakit, çek ve ödeme talimatının kullanılmasını vb. hizmetleri yürütmekle sorumlu oluyor.
Yönetim bununla birlikte bu işlerin yürüyülmesi için de muhasip üye seçebiliyor. Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri de yönetimin kendisine verdiği görevlerler sınırlı oluyor. Muhasip üye, bu görevi dolayısı ile apartmanda aidat ödemelerinden muaf olabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder