7 Ocak 2017 Cumartesi

Sap bpc


SAP BPC nedir?

SAP BPC (Business Planning and Consolidation), meslek planlama ve konsolidasyon modülüdür.

Günümüzde şirketlerin tamamına yakını operasyonel ve mali verisinin güvenilirliği ve güncelliği konusunda Kurumsal Kaynak Tasarlama (ERP) sistemlerinin ve bu sistemlerle entegre çalışan Iş Zekası (BI) çözümlerinin sunduğu kolaylıklardan faydalanıyor.

Bunlara ilave olarak, planlama halkasının bu zincire eklenmesi idare anlamındaki yapılabilirliğin hem tahlil hem de karar alma noktasında öbür bir boyuta geçmesi anlamına geliyor.

Burada en çok karşılaşılan problemlerden biri de bütçe tasarlama projeksiyonlarının sektörel, mikro-makro idareli veya kanuni yükümlülüklerle ilgili değişikliklere elastik biçimde cevap verememesidir.

Bütün da burada SAP Financial Management mahsul ailesinden “Business Planning and Consolidation (BPC)“, SAP’nin bu ihtiyaçlara yanıt veren çözümü olarak ön plana çıkıyor.

SAP BPC çözümü tüm bu değişimlere süratli ve elastik biçimde cevap veren, plan ve bütçeverilerinin veritabanı üzerinde tutulduğu, kullanıcı bazlı yetkilendirmeyle data güvenliğinin sağlandığı ve bambaşka stratejilerin, bambaşka senaryolar şeklinde çarçabuk uyarlanabildiği bir bütçe yapısından ve bu çözümün şirketlerin bütçe kültürüne yepyeni bir bakış açısı getireceğinden söz edilebilir.

sap bpc

BPC’nin kullanıcıyla, esnekliği ve bilinirliği yüksek excel arayüzü ile buluşmasının keza kullanıcıların sisteme olan alışma sürelerini kısaltmada ayrıca de yeni sisteme güvenlerinin tesisinde kayda değer pay sahibi olduğunu söyleyebiliriz.

Sürekli değişen pazar koşullarında bütçe döneminde planlanan verilerde mali performansı etkileyecek güncellemelerin(enflasyon oranı, kur tahminleri, satış hacmi, hammadde fiyatları v.b.) çabuk yapılarak yeni senaryolara ait sonuç tablolarına ulaşılması, data birleştirme süresini azaltıp karar vericilerin stratejik karar verme süreçleri için daha artı fırsat ve vakit yaratan önemli bir avantajdır.

Ölçülemeyenin yönetilemediği günümüz dünyasında, komplike meslek süreçlerinin performans değerlendirmesi sırasında standart raporlamanın yanı sıra güçlü görseller yardımıyla da karar vericilerin esas alabilecekleri güvenilir ve güncel sonuçları görüntüleyebilecekleri raporlama ürünleriyle (Business Objects) entegre çalışan BPC, şirketlere farklı bir pencere açıyor.

SAP BusinessObjects Business Planning and Consolidation, güvenilir kurumsal verilere erişmenizi sağlamanın yanı sıra, planlama ve konsolidasyon süreçlerinizi optimize eder. SAP Business Objects BPC çözümü ile stratejik, operasyonel planları SAP Business Objects Strategy Management uygulaması kullanılarak tanımlanmış kurumsal hedefler, inisiyatifler ve göstergelerle ahenkli ayla getirmenize olasılık sağlar.

Bu uygulamayı kullanarak tüm tehlike faktörlerini planlayıp kavrayarak tüm inisiyatifleri cesaretlendirmek üzere bütçelenen finansal kaynakları yönetebileceğiniz bir sisteme sahip olacaksınız. SAP BusinessObjects Business Planning and Consolidation, kurumlardaki tüm kullanıcılar için planlanmış bir uygulamadır. Kurumunuz genelinde bütün kullanıcılar için işlevlere kişiselleştirilmiş, rol temelli olarak bir erişim sağlar.

Kurumların bu hedeflere ulaşırken etkin olması için, planlamanın yanı sıra bütçeleme, varsayım, inceleme, hukuki idare raporlaması için güvenilir, aktüel ve fonksiyonel verilere gereklilik vardır. Stratejik planlar doğrultusunda operasyonel bütçeleri vermek, şirket ve bölüm bazındaki planlamaları sorunsuz bir şekilde biraraya getirerek, maliyet senaryolarını akıllıca modelleme ve hassaslık analizleri gerçekleştirme becerisine ihtiyaç kaçınılmazdır.

Kurum içi ve dışında, hem dahili keza de harici olarak raporlama ve konsolidasyon sürecini yönetebilmek için, eksiksiz dokümante edilmiş bir kontrol mekanizması oluşturmak ve Sarbanes-Oxley gibi hukuki düzenlemelerle uyumluluğu karşılamak üzere bir yol bulmalısınız.

Ama kurumunuzun gelecekteki performansını öngörebilmek bir yandan şirketinizin mevcut durumunun net bir resmini çizmek bile bazı durumlarda imkansız olabilir. Kurumunuz için kritik operasyonel ve parasal bilgiler bir fazla kullanım ve veritabanına dağılmış halde, çalışanların e-posta eklerinde ve hesap çizelgelerinde sıkışıp kalmış, yapılandırılmamış veriler biçiminde bulunuyor olabilir.

Böyle durumlarda mali verilerin denetlenmesi şiddet bir ülkü gelir veya etkili olmayan kontroller nedeniyle sonuçların güvenilirliği sorgulanır ışık halkası gelebilir. Meslek planlaması ve bütçeleme genelde uzun soluklu, uyarı gerektiren ve verimlilikle yönetilmesi baskı bir süreçtir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder